
…L’única herència d’en Vània un petit estoig d’hule amb vint llapis de grafit i un medalló amb un retrat de sa mare…
Durant aquest breu relat Vània ens dibuixa un mapa incomplet de la terra. Durant aquest viatge podem escoltar silencis, sentir el fred de l’hivern i el vent a les nostres pells. Escoltar els sorolls de la natura, ocells, trineu, el trencar del gel… Ens endinsarem amb ell a la taigà a on amb respecte i empatia coneixerem els seus habitant els sabirs.
Tota aquesta bellesa també es veurà alterada pel costat no tant idíl·lic d’aquells que només volen el poder sense tenir en compte tot allò que és diferent a un mateix.
Un relat breu, però ben segur que agradarà a tots aquells que estimin la natura, el respecte a altres cultures i a la bona convivència.