16 d’octubre de 2021

Aquesta setmana hem llegit...

AISATO, Lisa. La vida il·lustrada. B de Block,

Un munt de pàgines amb il·lutracions acompanyades de frases curtes, ambdues aportan una gran força i ens ensenyen el pas de la vida des de la infància a la vellesa, passant per l'adolescència i l'edat adulta.

Un recorregut que emociona, et capbusa en alguns moments viscuts de la pròpia vida.  Un llibre per llegir a poc a poc, lentament i gaudir de cada pàgina. Assaboriu-lo, no val la pena córrer per acabar-lo, la vida ja corre massa.

💬 de la Pilar Jarque, Escola Pia Granollers
👤 a partir de 7 anys

VON DER GAHTEN, Katherina. Explica-m'ho tot. Takatuka,

Després del llibre Explica-m'ho, seria molt fàcil pensar que les preguntes sobre el cos, la pubertat, l'amor i la sexualitat que es fan tots els nens i nenes ja tenen la seva resposta. Però no és així: els alumnes de tercer i quart de primària que participen en els tallers de l’autora d'aquest llibre encara tenen moltes preguntes i totes són molt interessants.
Sense un criteri de classificació concret, cada pàgina reprodueix una d’aquestes notes amb la pregunta, escrita amb la cal·ligrafia pròpia dels infants, anònimament, i amb la naturalitat de la parla d’infants de vuit, nou anys.
Cada una de les preguntes va acompanyada d’una il·lustració, són totes fantàstiques.
Llibre molt enginyós tant pel format de preguntes, com per les il·lustracions, donant naturalitat al tema de la sexualitat.
M’ha agradat moltíssim!

💬 de l'Anna Lorente, Escola Pia Sarrià
👤 a partir de 9 anys

COMPANY, Flavia. HARU. La Galera, 2016

Després de la mort de la mare, la Haru, una jove oriental, és enviada a un "dojo", una petita escola on viurà amb un grup reduit de joves, durant 5 anys. A través de la pràctica del Shodo (escriptura clàssica), el tir amb arc, el tai-chi i la meditació, la Haru aprendrà una filosofia de vida.

Haru és un cant a l'acceptació, la bellesa del present i la reconciliació amb un mateix.

💬 de Rosi Dos Santos, Escola Pia Nostra Senyora
👤 Adults