8 d’octubre de 2021

Aquesta setmana hem llegit...

Aquesta setmana les nostres recomanacions són adreçades als joves a partir dels 12 anys: Suspens, fantasia i una mica d'història. Segur que us encanten!

Mc. MANUS, Karen. Alguien está mintiendo. Alfaguara, 2021.

Una nova app està acorralant a l'èlit  de l'institut Bayview per a estudiants de perfil elevat. Les filtracions de la vida privada dels estudiants corren com la pólvora per la nova xarxa social creada per Simon Kelleher, alumne de la mateixa institució.

Però la cosa es posa molt seriosa quan Simon és assassinat just davant de les seves víctimes. Els quatre caps de la «crème de la crème» estudiantil es converteixen en sospitosos directes de l'assassinat.
Quins secrets guardarien per arriscar-se a acabar amb Simon?
Qui serà el culpable?

Història narrada des de dos punts de vista, la pròpia protagonista i un narrador que no sabrem qui és fins molt avançada la novel·la.
La història té un toc de misteri que et manté enganxat al llibre.

👤  a partir de 14 anys.
💬 Anna Lorente, Escola Pia sarrià

OKORAFOR, Nnedi. Bruja Akata. Nocturna ediciones, 2019

La Sunny és una nena de dotze anys que sent que no encaixa enlloc: va néixer a Estats Units, però viu a Nigèria; és de l’ètnia igbo però és albina, fet que genera rebuig entre els companys de classe i a més li impedeix jugar a futbol, l’esport que més li agrada, sota el sol. Per acabar-ho d’adobar, una nit veu la fi del món a la flama d’una espelma i descobreix que té poders màgics. Ben aviat s’adonarà que no és l’única persona amb habilitats especials i s’embarcarà en la perillosa persecució d’un assassí ritual que té atemorida la població.
Nnedi Okorafor crea un univers completament nou i original, ambientata l'âfrica, que trenca amb els esquemes tradicionals de la literatura fantàstica i en qual val la pena submergir-s'hi.

👤 a partir de 13 anys
💬Marta Martínez, Escola Pia Nostra Senyora

GOLABEK, Mona. Los niños de Willesden Lane. Fandom Books, 2019.

Lisa Jura s'expresa a través de la música, per aixó quan li prohibeixen, el seu món s'ensorra.
Ens trobem a Àustria, any en que l'exèrcit de Hitler entra a Viena. Lisa és jueva.
Los Jura han obtingut un bitllet en el "Kindertransport", el tren "dels nens" que treurà a la Lisa d'Àustria.
"Los niños de Willesden Lane" és la història de la fugida de la Lisa a Anglaterra, de les seves vivències allà i de la seva gran força i el seu esperit de superació per viure i fer-se sentir a través de la seva música.
Basada en fets reals.

👤 a partir de 12 anys