9 de setembre de 2020

Bon inici de curs!

El Grup d'Animació a la Lectura us dóna la benvinguda a aquest curs 2020-21 amb moltes ganes i il·lusió perquè des de cada escola seguiu participant i contribuint al foment de la lectura lúdica. Sabem que serà un any excepcional degut al coronavirus i és per això que us proposem dues opcions per seguir duent a terme els exploradors de llibres i les maletes viatgeres; trieu l'opció que més us convingui a cada escola.
  • Opció 1: seguir com fins ara i que l'alumnat s'emporti els llibres d'exploradors a casa i les maletes a casa. Ara bé, segons les recomanacions sanitàries (minut 38:00) i els protocols de les biblioteques públiques de Catalunya (pàg. 17 punt 4.1), els llibres caldrà que guardin una quarantena de 48 hores després de tornar de casa. Guardar-los en una capsa durant el cap de setmana podria ser una fórmula perquè es pogués complir aquesta quarentena.
  • Opció 2: optar per la lectura en veu alta. Es pot pensar en buscar una estona regular dins l'horari d'aula perquè la mestra o l'alumnat llegeixin en veu alta a tota la classe els llibres dels exploradors al llarg de l'any. Llegir cada dia una miqueta de cada llibre cada dia pot establir unes rutines literàries diàries profitoses i es pot aprofitar per fer conversa literària.
Ja teniu disponible al nostre bloc totes les graelles i resums dels exploradors de llibres. Podeu clicar a: Graelles i resums per descarregar-vos-les. I trieu l'opció que trieu podeu seguir participant al concurs comentari explorador (l'any passat, malgrat la situació sanitària, vam poder mantenir el concurs i a finals de curs vam comptar amb més de 1200 comentaris i 24 premiats). Teniu totes les instruccions a: com participar?

També seguirem recomanant llibres infantils i juvenils que anem guardant en aquest repositori que podeu consultar sempre que volgueu per si heu de fer alguna recomanació literària. També seguirem elaborant un llistat de llibres recomanats cada trimestre perquè els pogueu difondre a les vostres escoles; i seguirem publicant recomanacions poètiques, estrenes de cinema i molts coses més. Us animem a seguir-nos!