19 de març de 2020

9 maneres d'ensenyar als nens a odiar la lectura

9 maneres d’ensenyar als nens a odiar la lectura

Celebrant l'any Rodari, us volem apropar un dels decàlegs que aquest gran escriptor va escriure i que potser us donen alguna pista per aquests dies a casa amb els vostres fills i filles per no desmotivar-los a la lectura.
1. Llegeix en comptes de mirar la televisió! Si no et veig llegir, venc el televisor. Agafa el llibre de l’escola en comptes de veure aquestes estupideses. Sembla que el llegir hagi de ser un càstig per veure la TV.
2. Et cremaré totes els còmics si no et veig llegir! Suspès en llengua, doncs a partir de demà s’han acabat els còmics. Es pot compaginar perfectament la lectura normal amb els còmics.
3. En la nostra època es llegia més! No es pot fer viure els nens en un passat que no és el seu.
4. Els nens d’avui en dia tenen masses distraccions! Cal tenir una bona organització del temps lliure: una bona distracció poden ser els llibres.
5. Donar les culpes als infants si no estimen la lectura. És la forma fàcil i còmode de tapar les culpes pròpies.
6. Transformar el llibre en un element de tortura. Lectures obligatòries, anàlisis de textos…
7. Negar-se a llegir a l’infant. Fer que el llibre sigui un mitjà de comunicació afectiu.
8. Llegeix aquest llibre! Cal oferir un ampli ventall de lectures.
9. Llegeix d’aquí fins aquí! Llegir és una d’aquelles coses que no s’ha de fer perquè els adults ho manin.