8 de febrer de 2020

Aquesta setmana hem llegit...

Els caso Vermont. Maureen Johnson. Harper Collins, 2019. A partir de 14 anys.

L’acadèmia Ellingham és una institució privada situada a les muntanyes de Vermont per alumnes brillants: inventors, artistes, intel·lectuals… creada per Albert Ellingham un mil·lionari que vol que els alumnes aprenguin d’una manera més creativa.
Poc després de la seva apertura al 1936 la seva dona i filla són segrestades i apareix el cadàver de la seva dona, però ni rastre de la filla. L’única pista és un enigma que rep Albert Ellingham. Ara, Stevie Bell, aficionada a resoldre misteris, comença el curs a l’acadèmia amb un propòsit: resoldre aquest cas.

Bon dia, dia! Laura McGee & Kate Harvey. Símbol editors. A partir de 3 anys.

Preciosa albada del bosc amb el remor de les fulles, l'aigua del riu i els sons de tots els animals que com qui no vol la cosa es van despertant els uns als altres com si d'un documental de la 2 o el 33 es tractés. Una mirada a les primeres llums del dia bellament dibuixada i narrada que us deixarà bocabadats.

La casa de los dragones. Pablo C. Reyna. SM. A partir de 10 anys.

Marcos és un autèntic fan de la trilogia de la saga de Las carreras de dragones, però el que no sap és que després de devorar els dos primers llibres, el tercer no existeix. Així que buscarà l'autora a la vida real per convencer-la que acabi la història i escrigui la tercera part. Ara bé, això no serà bufar i fer ampolles, i el que no s'espera Marcos és trobar-se amb una escriptora que sembla embruixada i maleïda per un món de fantasia paral·lel ple de monstres i ombres que li impedeixen posar-se a escriure altre cop. Un relat d'aventures que utilitza la fórmula original de combinar realitat i fantasia i que tracta amb humor el fenomen fan.