22 de novembre de 2019

Adults: novembre

L'olor del desig. Cirici, David. Grup 62.

El jove narrador és orb i, al mancar-li la visió ens fa "veure" el seu món a través de la pell, les olors, els sons i el gust... El pare del noi entra a treballar al castell on hi ha el taller de Picasso. I és així que descobrim les ganes de viure del ja ancià pintor que anima el jove a viure l'amor. L'olor de la professora del liceu que acompanya a vegades el jove alumne en el tram que és comú un parell de vegades a la setmana, fa que l'alumne de mica en mica s'enamori d'ella. Per tothom és normal que l'agafi del bracet fins que...
Fins quan es pot considerar correcte? normal? acceptable? l'amor entre un noi de 18 anys i una dona casada i professora vint anys més gran? No us serà fàcil -fins i tot impossible- contestar la pregunta si us arriba "l'olor del desig".

Relatos y poemas para niños extremadamente inteligentes de todas las edades. Harold Bloom. Anagrama.

Malauradament, fa un mes ens va deixar un dels millors crítics literaris a nivell internacional, reconegut sobretot per la seva tasca de compilació i divulgació de la literatura i la construcció d'un cànon universal. Volem recordar-lo recomanant-vos un llibre amb un títol prou explícit que recopila els millors clàssics de relats breus de Tolstoi, Hawthorne, Melville o poesies de Walt Whitman. Potser és una selecció amb molta predominància al cànon anglosaxo, però que val molt la pena que aquells que estimeu la literatura el tingueu entre mans per anar tastant-lo a bocins.