18 de març de 2018

Aquesta setmana hem llegit

Emmie es invisible. Terri Libenson. Alfaguara. A partir de 12 anys.

Emmie és una artista dibuixant però també és molt tímida, sempre camina amb el cap cot per passar desapercebuda i a l’institut només parla amb la seva millor amiga Brianna. Un dia juguen a veure qui sap escriure les millors notes d’amor per als nois que els hi agraden amb tan mala fortuna que una de les notes cau a terra i la troba un company de curs. A partir d’aquí serà la riota de la classe.  Però Katie és una alumna molt popular, extravertida i alegre i a partir d’aquesta nota les seves vides es creuen i canvien per sempre. És una història sobre l’amistat, l’autoestima i l’empatia.

Filosofia en viñetas. Michael F. Patton & Kevin Cannon. Penguin Random House. A partir de 16 anys.

Us atreviu amb un còmic que explica de manera amena i senzilla el més important de tota la filosofia occidental? De la mà d'Heràclit, que cobra vida per acompanyar-nos durant la història, visitarem la flora i nata de les ments més importants de la filosofia,  fent un tast dels dilemes més importants a que la societat occidental s'ha fet càrrec des dels temps de l'Atenes de Pèricles. Atenció! Aquest no és un còmic per substituir els apunts de l'assignatura de 1r de Batxillerat :) Sinó un complement ideal.

Yo os salvaré a todos. Émilie Fréche. Nube de tinta. A partir de 16 anys.

Un llibre polèmic, sens dubte. Més de 1500 joves francesos van marxar el 2015 a Síria a combatre al costat d'Estat Islàmic. Aquí el relat d'una noia captada per l'islamisme radical i el seu dietari de com va sent captada durant un any, i en paral·lel el dietari d'una mare que un any després col·labora amb entitats anticaptació i troba a faltar la seva filla, i el d'un pare que va enbogint en un centre d'internament fins a la mort.

Quin hauria de ser la postura del model social-cultural-educatiu europeu respecte a la religió i les diferents cultures? Educar en la diferència és convenient? Permetre el vel i altres símbols religiosos a les escoles i a la societat fomenta la convivència i el diàleg intercultural, o més aviat crea grups i comunitats diferenciades que a la llarga acaben esdevenint guetos? I juntament a això ens convida a preguntar-nos sobre l'exposició de la nostra vida privada a les xarxes socials i les seves conseqüències, el fet de contactar amb desconeguts a través d'Internet, i com els captadors d'Estat Islàmic treuen profit de la identitat en construcció dels adolescents per rentar-lis el cervell, i portar-los cap al radicalisme.