10 de març de 2018

Aquesta setmana hem llegit..

Camí a Anantapur. David Nel·lo. La llum del far. Edicions Baula. A partir de 13 anys.

El llibre tracta sobre la experiència d'un noi jove que està poc motivat pels estudis i té poca il·lusió. Sense tenir intenció de fer-ho es troba immers en el món de la cooperació internacional dins el projecte de Vicenç Ferrer a Anantapur, a l'Índia. Tot el què li passa el transforma. En Pau ens parla de les experiències que viu en primera persona. Amb la lectura del llibre fas un viatge als seu costat i coneixes una realitat sorprenent. Llegir el llibre és recomanable per conèixer més de prop el voluntariat i el que pot aportar de positiu.

L'Any del gat. Jaume Copons. Editorial Bambú. A partir de 8 anys.

Els protagonistes d'aquesta història són els alumnes d'una classe que no saben que és l'ordre i el silenci. La tutora buscava incansablement la manera de canviar-ho tot. El llibre descriu amb precisió l'ambient que es crea en el moment en què apareix un gat. A partir d'aquí hi haurà grans canvis amb el comportament dels alumnes. A l'escola passaran fets importants a causa del poder que té el gat amb els nens i nenes. El llibre està acompanyat d'unes il·lustracions que ajuden molt a situar-se en el lloc. Escrit en un llenguatge senzill i és amè de llegir.

Per què? Nikolai Popov. Kalandraka. A partir de 9 anys.

Un llibre amb només una pregunta: per què? i una seqüència d'imatges molt suggeridores sobre l'acte propi de la violència. Un espiral de la violència que no s'atura i cada cop va a més; allò tan atàvic de l'ull per ull i dent per dent. En paraules de l'autor: "si els nens i nenes són capaços de comprendre la insensatesa de la guerra, si s'adonen de com és n'és de fàcil caure en un cicle de violència, potser en un futur es convertiran en impulsors de la pau" .