23 de desembre de 2015

BONES FESTES!

Des del Grup d'Animació a la Lectura us desitgem unes molt Bones festes i un feliç any nou!

19 de desembre de 2015

Llibres recomanats del trimestre: Nadal 2015

Bon Nadal a tots els amants dels llibres. Us desitgem un bon any ple de bons llibres i aventures!
Si voleu consultar llistes anteriors podeu clicar l'enllaç i revisar-les a: Llistats anteriors 2011-15

18 de desembre de 2015

EN CARTELLERA: MI CASA EN PARÍS

Una refrescant i tendra comèdia, però que mica en mica esdevé un drama familiar amb un discurs savi, complex i dolorós.

Molt bon guió i magnífica interpretació dels tres protagonistes principals.

Mostra com de difícil són de curar les ferides de la infància (degut a la manca d'afecte per part dels pares).

17 de desembre de 2015

15 de desembre de 2015

EL GARBELL

Els nostres companys del seminari de literatura infantil i juvenil de Rosa Sensat han publicat el seu recull dels millors llibres infantils i juvenils d'aquesta tardor 2015. Us adjuntem tota la informació que ens han fet arribar per si voleu fer un cop d'ull a les seves propostes.

Amb aquest número s'han avançat a l’hivern per tal de poder triar millor els llibres que formaran part de la biblioteca escolar, o bé els que es convertiran en una bona orientació per a les famílies.
Aquest nou butlletí suma 88 títols nous als ja publicats en els anteriors Garbells. Les recomanacions que hi trobaràs són orientatives. Si vols tenir llistes més exhaustives, no dubtis en posar-te en contacte amb la Biblioteca de Rosa Sensat. I recorda que pots comprar molts dels llibres ressenyats a El Garbell a la llibreria virtual Quins Llibres, de l'Associació de Mestres Rosa Sensat.
Pots consultar El Garbell 6 en versió revista o pdf. I també pots consultar aquí les edicions anteriors.

14 de desembre de 2015

Seguint el rastre de Nelson Mandela

La nostra companya Conxita Tarruell presenta el seu llibre a l'Ateneu Barcelonès. Vols  gaudir d’una vetllada literària musical en un lloc emblemàtic de Barcelona? Acompanya'ns aquest dijous 17 de desembre a les 19:00.

11 de desembre de 2015

EN CARTELLERA: RAMS

¿Podem dos germans que porten quaranta anys sense parlar-se, arribar a la reconciliació?

Esplèndid entorn natural islandès i magnífica la interpretació dels protagonistes.

Una història, senzilla, plena d'humanitat i amb un llarg pla final impactant.

9 de desembre de 2015

The No. 1 Ladies' Detective Agency series

Ens atrevim per primer cop a recomanar un llibre en anglès. Bé, més concretament una sèrie de llibres de detectius de l'escriptor escocès nascut a Zimbabwe, Alexander McCall Smith. La Montse Guillem de l'Escola Pia Sarrià ens fa arribar aquesta proposta lúdica de lectura sobre una divertida agència femenina de detectius. L'escriptor ja en porta escrits 16, i n'escriu un anualment des de l'any 1999! Podeu regirar la seva pàgina web a: www.alexandermccallsmith.co.uk i consultar tots els llibres de la sèrie i d'altres.

L'últim llibre de la sèrie el podreu trobar a la nostra llista de llibres recomanats del trimestre a l'apartat de Batxillerat que publicarem en breu aquí al bloc.

Animeu-vos a llegir en anglès! IT'S FUN!

5 de desembre de 2015

Aquesta setmana hem llegit...

Diferent. Andreas Steinhöfel. Cruïlla 2015
L'Anders, després de 9 mesos en coma i haver perdut la memòria, haurà d'investigar qui és i quins misteris van quedar per resoldre abans del seu accident. Un llibre que desperta i manté l'interès com si fos una novel·la policíaca.

Freddy, el político Walter R. Brooks. Turner 2015
Si voleu conèixer la realitat política actual amb un to d'humor, podeu prendre mà d'aquest llibre que no deixa de ser una paràbola que utilitza els animals d'una granja. Podeu pensar en Rebel·lió a la granja de George Orwell però només per la banda de possibles eleccions constituents. Com moltíssimes vegades la realitat supera la ficció.

Un monstre em ve a veure. Patrick Ness. Sembra 2015
Un Monstre em ve a veure  és una història emocionant i commovedora que parla de la necessitat de la fantasia per enfrontar-nos al món real. En Connor, un nen de 13 anys que per intentar suportar la greu malaltia de la seva mare, s'evadeix de la realitat viatjant fins a un món de fantasia ple de monstres, fades i altres criatures increïbles. De les millors històries que hem llegit en molt de temps!!!

La noia de la mitjanit. Gisela Pou. Edebé 2015
Sabeu que Hitler tenia un grup de noies que provava el seu menjar abans de menjar-se'l el Fürher per por a ser enverinat? La Sira, una noia adolescent, viatja a Berlín per investigar aquests fets, ja que la seva àvia va conèixer a una de les supervivents (Gertrud Grass) del grup de noies, i ara li vol enviar un missatge. L'encàrrec però, no li serà gens fàcil. L'aventura la farà créixer.

Podeu consultar altres llibres llegits a l'aparador de llibres recomanats que tenim a la pestanya del nostre bloc: Hem llegit

3 de desembre de 2015

Dijous...POESIA!

Després del Black Friday, Cyber Monday i Giving Tuesday arriba el Poetry Thursday.

Avui us proposem un nou hashtag per als dijous: #robaunpoema (idea promocionada des de la biblioteca Pública Carles Rahola de Girona).

La idea de crear hashtags a les nostres xarxes socials ens ofereix la possibilitat de fer difusió del nostre fons, d’interactuar amb els usuaris i de “fer xarxa” amb la resta de biblioteques.

Acompanyem aquest nou hastag amb un àudio de Sílvia Bel Maig d'amor de Gerard Vergés.

MAIG D'AMOR

Són certes les paraules que vam dir-nos,
certa la primavera del teu cos
i cert l'espill d'amor dels teus ulls negres.

Suau plovia sobre el bosc tendríssim
de pins i diminutes margarides.
Sols el silenci, sols nosaltres sols.

D'aquí a molts anys potser recordaràs
que algú, algun dia, et va estimar moltíssim.
I et pujarà a la gola una dolçor
com una immensa mel, com una música.
La mateixa dolçor que ara jo sento
recordant-te en la meva soledat.

Res no val tant com un instant d'amor.

Gerard Vergés