30 de setembre de 2015

AQUESTA SETMANA HEM LLEGIT...

Diumenge al matí, al peu del Salze, de Dolors Garcia i Cornellà.

Una colla de nois es troben 5 anys després d'haver acabat primària per desenterrar una capsa que van enterrar a unes colònies amb un objecte que simbolitzés el passat i el futur, i també un escrit de les pors que volien deixar enrrere. Molt i molt recomanable per a qualsevol curs d'ESO.

Em deia Simbad, de  Francisco Castro.

Per alumnes de cicle superior de primària.
És la història d'un nen que conviu amb un avi que té Alzheimer i que un dia s'escapa de casa. Molt tendra i desdramatitzadora.

18 de setembre de 2015

PRESENTACIÓ DEL LLIBRE: SEGUINT EL RASTRE DE NELSON MANDELA

La nostra companya del Grup d'Animació a la Lectura Conxita Tarruell presenta el seu llibre Seguint el rastre de Nelson Mandela (Un viatge per Sud-àfrica).

Aquest és el seu sisè llibre sobre viatges, i us convidem a l'acte el proper 25 de setembre a les 19:00 al Corte Inglés de Portal de l'Àngel.

Properes presentacions

Dimarts 20 d’octubre. A les 19.30h a ALTAÏR, Llibreria de viatges.
Gran Via de les Corts Catalanes, 616 08007 Barcelona.
Presentació a càrrec Manuel Manonelles, professor de relacions internacionals a la URL.

Dimarts 27 d’octubre. A les 19.30h a l'Ateneu Terrassenc.
Passeig del Vapor Gran, 39 08221 Terrassa.
A càrrec de Rosa Pi Masvidal. Amb la participació de la coral Veus Evohè dirigida per Lluís Yera.

Dimarts 10 de novembre. A les 19h a la Biblioteca Frederic Alonso i Orfila.
Passeig de l'Església, 6 08181 Sentmenat.
A càrrec de Rosa Pi Masvidal. En Josep Mª Roviralta interpretarà una lectura testimonial, acompanyat a la guitarra per Toni Tortosa i la cançó d’Amazing Grace amb la veu de Montse Bernad.

17 de setembre de 2015

DIJOUS...POESIA!

L'ILLA CREIX EN EL RECORD
(A Blai Bonet)

Els canvis de la llum
La persiana fosca
Del carrer blanc
Un oratge de dol
Que arriba del penjat

www.horizonaward.org
En el record
La roba que espetega
Pel vent del nord
El gos passant feixuc
De l'ombra al sol
O la cisterna clara
Marta Sabala
Que et corcarà les dents
Les serres sorolloses

Jordi Coca

16 de setembre de 2015

EN CARTELLERA: LA PROFESSORA D'HISTÒRIA

Comencem aquest curs amb una molt bona pel·lícula: la professora d'història.

Basada en fets reals, podria ser una de tantes pel·lícules sobre el món de l'educació que ja s'han vist fins ara. Però la destacaríem per la manera tan hàbil com ens apropa a dins d'una aula i ens transmet les emocions que s'hi respiren.

Anne Gueguen, una professora en un institut conflictiu decideix lluitar contra l'apatia dels seus alumnes plantejant-los un repte que els ajudarà a recuperar la confiança en ells mateixos i poder treure el talent que porten a dins.

Un homenatge a la gran tasca del professorat, que treballa durament per despertar la curiositat i el talent que rau en tots els estudiants. Perquè estimem la nostra feina, us recomanem aquesta petita joia.

10 de setembre de 2015

MERCAT DE POESIA DES DE GRANOLLERS

Torna la poesia dels dijous que ens fa arribar la Pilar Jarque des de la biblioteca d'Escola Pia Granollers. I aquest cop encetem el curs amb una poesia de Joana Raspall que parla sobre un tema tan latent com el dels refugiats. Escola Pia de Catalunya s'ha posicionat clarament a favor d'una intervenció solidària directa i està treballant per donar cobertura a les necessitats que la crisi humanitària suposa. Us adjuntem també la carta de crida de l'Equip de Govern de la nostra institució. Carta d'Escola Pia Catalunya Bona diada!

9 de setembre de 2015

SETMANA DEL LLIBRE EN CATALÀ

Encara sou a temps de gaudir de la 33ª setmana del llibre en català. Des de passejades literàries, tallers, presentacions de llibres i fins i tot un concurs de selfies! Consulteu totes les activitats al cercador on veureu que l'oferta és amplíssima: contacontes, signatures de llibres, lectures en veu alta...  Més informació a: http://www.lasetmana.cat/

2 de setembre de 2015

BON INICI DE CURS!

Tornem a obrir la paradeta dels llibres altre cop per gaudir de la lectura a tots els racons de l'Escola Pia Catalunya. Això si, esperem que durant aquest estiu hàgiu gaudit de bons llibres i fantàstiques històries. Ara però, tornem amb els exploradors de llibres, les maletes viatgeres, pel·lícules, recomanacions i un munt de sorpreses que ens acompanyaran durant tot aquest curs. Us convidem a seguir-nos en aquesta aventura de llegir.
Un estiu entre llibres i lectures (il·lustració de Joost Swarte)
No volem acabar aquesta entrada de curs sense recordar-nos dels nostres amics de bibliomèdia, que li han fet una entrevista al nostre company Sadurní Tudela parlant sobre el nostre projecte dels exploradors de llibres. Podeu llegir l'entrevista clicant l'enllaç: L’EXPLORADOR DE LLIBRES: HISTÒRIA D'UN PROJECTE

Bon inici de curs a tothom!