28 de maig de 2015

així ha rondinat:
M'ha dit: - Estic prima;
no em tractes prou bé.
- Si tu ets la més ferma
de tot el carrer!
- Mira quines rodes
té aquella d'allà!
- Parles d'una moto!
No et pots comparar!

Joana Raspall

20 de maig de 2015

PREMIS SANT JOSEP DE CALASSANÇ

En la darrera edició dels premis Sant Josep de Calassanç, que premien importants trajectòries pedagògiques dins l'Escola Pia de Catalunya, foren premiats dos membres del Grup d'Animació a la Lectura: la Montserrat Plans i el Sadurní Tudela.

Tots dos estan molt contents i orgullosos d'haver rebut el premi, i ens fan arribar un missatge d'agraïment per tota la comunitat educativa.

Voldria agraïr a l’Escola Pia de Catalunya el premi que se’m  va atorgar dins de la Jornada Pedagògica que es va celebrar a l’Escola Pia d’Olot.  Estic molt contenta, no per mi, sinó per tot l’equip de mestres que formem l’Escola Pia de Moià ja que una persona sola no tira endavant un projecte, al darrere hi ha d’haver sempre un bon equip.
Montserrat Plans

Naturalment estic molt content i agraït pel premi a l'última Jornada Pedagògica. Però encara estic més content per dos altres motius. Primer: el curs passat van participar a “Maletes Viatgeres” 2575 nens/es i 4.200 a “Exploradors de Llibres” a Primària i cap llibre va ser “suspès” dels 61 proposats. Segon: al Secretariat de les Institucions Educatives ha quallat un equip de set persones que fa anys que hi treballem amb molt bona harmonia i al qual ja he passat el testimoni, per cert estic molt content de qui ha pres la coordinació. La tasca està assegurada per quan no hi sigui. És l'important.
Sadurní Tudela

14 de maig de 2015

QUÈ ÉS LA POESIA?

La poesia no es pot explicar: és.

Agustí Bartra (Barcelona 1908-Terrassa 1982)

Hi ha més poetes que lectors de poemes.

Valentí Puig (Palma 1949)

(Minimàlia)

Pilar Jarque. Fotografia: Marta Sabala

8 de maig de 2015

AQUESTA SETMANA HEM LLEGIT

Des d'Olot ens arriba una recomanació: I a tu què et passa Lia? de Maria Enrich, editat per Animallibres. És la història d'una nena a la que no li responen preguntes i es pensa que ja no compta per res a casa seva fins el dia que marxa sense avisar. Per nens i nenes de cicle superior, fins i tot per algun de 4t de Primària.

Amb el drama de la immigració que ja fa temps que es viu al Mediterrani, i els milers de morts d'africans que intenten deixar enrere la pobresa i la guerra dels seus països, ens arriba una història colpidora que fa posar el pèls de punta. Córrer sense por, de Giusseppe Catozzella, un llibre per pensar sobre aquest drama i per reclamar que Europa no miri cap a una altra banda en aquesta catàstrofe humanitària. A partir de 4t d'ESO.