21 de març de 2015

AQUESTA SETMANA HEM LLEGIT...

Fora de mi. Sharon M. Draper. Editorial Cruïlla. Hi ha moltes històries sobre nens i nenes amb problemes, però aquesta destaca per la seva qualitat i valor del missatge. La Melody és una nena d'onze anys que pateix una paràl·lisi cerebral que la incapacita per portar una vida "normal". Té una ment desperta i un gran coratge, i el seu objectiu és lluitar per trobar la manera de comunicar-se i integrar-se. Un llibre excel·lent que no hauríeu de perdre l'oportunitat de llegir. Per qualsevol lector a partir d'onze anys, ESO, Batxillerat i també adults.

Això és un secret que només sé jo. Eulàlia Canal. Animallibres. Història de detectius escolars amb una cadència trepidant emulant la novel·la negra per adults. Una nena molt llesta que li agrada molt llegir resoldrà l'entrellat d'aquesta història. Cicle Mitjà.

El petó de Lili Marlen. Pep Molist. Barcanova. Una relació d'amistat entre un nen molt poruc i un fotògraf ja gran portarà al lector a conèixer la història de Lili Marlen, un personatge que quan va visitar el seu poble va portar solucions màgiques i meravelloses. Cicle Superior.

Els silencis de la Blu. Antoni Dalmases. Una nena adolescent viu rebotada amb el món i la manera que troba per treure les seves emocions és escrivint. Escriu sobre la seva vida i sobre les relacions que té amb les seves amigues, els seus problemes, i vivències. La seva amiga imaginària, la Blu, li serveix per descarregar la seva sensibilitat. La frase del seu autor: "Als llibres i a la literatura els dec, doncs, el goig impagable de l'amistat i una vida feliç, divertida i intensa." definiria perfectament aquesta història. A partir de 12 anys.

20 de març de 2015

EN CARTELLERA: CAMINO A LA ESCUELA

No us la perdeu. Se us posarà la pell de gallina. Un homenatge a l'escola i a la gent que la fa possible.

19 de març de 2015

DIJOUS...POESIA!

La Unesco va declarar el dia 21 de març Dia Mundial de la Poesia. per celebrar-ho, la ILC, amb la col·laboració de diverses entitats públiques i privades, celebra una gran festa de la paraula i les lletres, i fomenta tot un seguit d’iniciatives, presencials i/o a través de la xarxa, arreu dels territoris de parla catalana. Es fa la tria d'un autor/a a qui se li encarrega un poema que és traduït a nombroses llengües, mostrant la riquesa mundial de la poesia en un joc de tornaveu poètic de gran extensió territorial (amb celebració d'Alacant a L'Alguer, i de la Franja a Puigcerdà).

12 de març de 2015

DIJOUS...POESIA!

Avui una poesia d'una de les nostres autores preferides. Si cliqueu a la imatge se us farà gran.

Imatge de Marta Jarque - Poesia de Joana Raspall

7 de març de 2015

NOVES FORMES D'INTRODUIR ELS CLÀSSICS A SECUNDÀRIA

Hem trobat aquest interessantíssim article a la revista Babar i el volem compartir amb vosaltres. Entorn al debat de com introduir, adaptar, amenitzar els clàssics entre els joves sense que siguin instruments de tortura, des del grup d'animació a la lectura pensem que pels clàssics sempre hi ha temps, i que si no és a l'escola, serà ja de grans quan potser tenim les ganes d'apropar-nos als clàssics. Si aquests s'han de fer servir per obligar i fer avorrir les ganes de llegir, millor que no.

Un debat molt complex que mereix estones de pensar, i que depèn a qui preguntem hi trobarem postures molt enfrontades. Llegiu-lo a: http://revistababar.com/wp/nuevas-formas-de-abordar-los-clasicos-en-el-instituto/ (La fotografia és de la mateixa web).

6 de març de 2015

EN CARTELLERA: LA ISLA MÍNIMA

La isla mínima fou l'última guanyadora dels premis Goya, on va arrassar amb ni més ni menys que 10 guardons, entre ells el de millor pel·lícula i millor guió original. Un apassionant thriller de l'Espanya rural en què l'escenari de fons és un document antropològic d'aquest país del principi dels anys vuitanta.