24 de gener de 2015

FOMENTEM LA LECTURA O FOMENTEM L'ENGANY?

Amb aquest títol tant controvertit, Josep Maria Aloy ens encén un debat molt interessant i controvertit en el seu article a Núvol.com que ens fa arribar la Marta Quadrada des de la biblioteca d'Escola Pia Mataró.  I l'aprofitem per plantejar una pregunta més: quan diu que hi ha, encara, massa professors que fan llegir sense haver llegit. Sense ser amants de la lectura  hi estem totalment d'acord. Però quina és la fórmula perquè això que ens planteja fer llegir és facilitar i promoure que els alumnes parlin entre ells, debatin, s’esbatussin si cal, i opinin i reflexionin sobre el que han llegit i comparteixin dins l’aula les seves emocions  funcioni en una classe ordinària d'ESO, tenint en compte que el nostre actual model pedagògic està basat en la didàctica i l'avaluació de competències. Cal que  trinxem l'animació i el gust per la lectura amb la didàctica i el model de competències?