31 d’octubre de 2014

JORNADA LITERATURA I EDUCACIÓ

Sota el subtítol "Un diàleg imprescindible" l'Associació de Mestres Rosa Sensat ens presenta aquesta jornada sobre Literatura i Educació que es cel·lebrarà el proper dissabte 22 de novembre.

Repensar les dinàmiques de l'animació a la lectura a l'escola des de la irrupció del món digital és el repte fonamental per no perdre la vessant lúdica de llegir en el marc educatiu. Tot aixó i més serà tractat en el que pretén ser un espai de reflexió al voltant de la literatura infantil i juvenil.

Adreçat a un públic molt transversal dins el món de l'eduació, comptarà amb la presència d'experts en la màteria i taules rodones per compartir experiències.

Podeu formalitzar la vostra inscripció a través de la pàgina web de l'Associació. I si voleu més informació o realitzar la inscripció a: http://www2.rosasensat.org/pagina/jornada-literatura-i-educacio

30 d’octubre de 2014

DIJOUS...POESIA!

Estem contents perquè inaugurem una nova secció al nostre bloc. La nostra companya, Pilar Jarque, bibliotecària d'Escola Pia Granollers, fa temps que publica al seu bloc una poesia cada dijous de l'any. Com que ens agrada molt aquesta iniciativa i ens agrada molt la poesia, li hem demanat si podem compartir-ho també al nostre bloc. Així que ja sabeu, tots els dijous tindreu POESIA de la bona al goig de llegir. I si voleu saber més sobre les coses que fa, podeu visitar el seu bloc a: http://mediateca.epiagranollers.cat/

24 d’octubre de 2014

AQUESTA SETMANA HEM LLEGIT...

De cara a celebrar la Castanyada, us deixem uns quants llibres que ens han agradat aquests últims dies.

Què passaria si t'expliquessin una història i et quedessis atrapat a dins? Us proposem De rondalla, de Francesc Gisbert. Un relat molt original que agradarà a nois i noies de Cicle Superior de Primària.

Dos llibres de gran càrrega crítica i reflexiva per alumnes de l'ESO, ideals per fer una bona taula rodona sobre els valors. El primer, un llibre preciós, un altre dels molts de Jimmy Liao, és aquest Ojalá pudiera formular un deseo, un llibre sobre els desitjos i la felicitat molt ben editat per l'editorial BarbaraFiore. I En una noche de tormenta, un clàssic universal de Yuichi Kimura, on a través d'una cabreta i un llop, ens il·lustra  una bonica paràbola sobre les aparences i els prejudicis.

I tres llibres per segon cicle de l'ESO:

A la porra l'eskola! Una reedició d'un clàssic ple de faltes d'ortografia fetes a propòsit publicat per editorial Viena. Una crítica al món escolar molt lluny del nostre (l'Anglaterra dels anys 50) que generarà debat entre el professorat i l'alumnat sobre el fons i la forma d'aquest llibre.

Caçadors d'enigmes... Ens ha faltat una mica per agradar-nos molt el llibre reeditat de Marie-Aude Murail. Després de Simple, o l'Assassí de la corbata (ambdues novel·les excel·lents), aquesta història (escrita a principis dels 90) no arriba al nivell de les seves millors obres.

L'aventura de Saïd, una història que ben bé podria ser de fets verídics, sobre un noi marroquí que es veu forçat a marxar del seu país per venir a buscar-se la vida i fugir de la pobresa. Un relat cru sobre el greu problema de la immigració tan actual als nostres dies amb els fets de Ceuta i Melilla. Una llança a favor de la descriminalització de la immigració narrat amb moltíssima emoció.