25 de setembre de 2014

10è ANIVERSARI GRUP D'ANIMACIÓ A LA LECTURA

Avui 25 de setembre, tot just fa 10 anys, va néixer el Grup d'animació a la lectura. Qui ho havia de dir quan vam començar que aquest projecte tiraria endavant i s'escamparia tant per totes les nostres escoles. I és que aquest setembre el nostre petit, però ben avingut grup, ha fet 10 anys de vida! Estem contents i orgullosos de que el Projecte Exploradors de Llibres s'hagi consolidat amb l'ajuda de moltes persones que treballem cada dia per fomentar la lectura lúdica. Gràcies a tots aquells que hi heu participat i també els que encara hi sou per la vostra dedicació. Seguim esperant les vostres visites en aquest bloc i que seguiu explorant...

5 de setembre de 2014

UN ANY MÉS, BONES LECTURES!

El Grup d'Animació a la Lectura us dona la benvinguda a aquest curs 2014-15 amb moltes ganes i il·lusió perquè des de cada escola seguiu participant i contribuint al foment de la lectura lúdica.

Primer de tot us voldríem donar els resultats que vàrem tenir l'any passat respecte al projecte exploradors de llibres i les maletes viatgeres. Amb les dades obtingudes a final de curs, hem resumit i extret aquests resultats respecte al nombre total d'alumnes de totes les nostres escoles:
  • Educació Infantil (Maletes viatgeres): participació – 79,5% ; alumnes participants: 2575.
  • Educació Primària (Exploradors de llibres): participació – 68,4%; alumnes participants: 4417; grau de satisfacció de les lectures proposades: 8,75 sobre 10.
  • ESO (Exploradors de llibres): participació – 4,5%; alumnes participants: 250 alumnes; grau de satisfacció de les lectures proposades: 8,5 sobre 10.
Estem molt contents amb els resultats obtinguts a Infantil i Primària, i seguirem treballant per consolidar aquest projecte. No obstant, els resultats a l'Educació Secundària Obligatòria són preocupants, si bé, és una etapa on en la dinàmica general sempre es perden lectors, ens agradaria aquest any crear noves fórmules per pal·liar aquesta baixa participació. Tenim previst fer un treball d'aprofundiment en aquest tema a partir de les propostes del llibre L'univers lector adolescent. Dels hàbits de lectura a la intervenció educativa. Associació de Mestres Rosa Sensat. Barcelona, 2013, de Mireia Manresa, doctora per la Universitat Autònoma de Barcelona.

I com no podem estar-nos de fer-vos una primera proposta sobre llibres, us recomanem que visiteu des d'avui mateix la 32ª setmana del llibre en català que es celebra a Barcelona amb la participació de les editorials i llibreries més importants del país, que trobareu a l'Avinguda de la Catedral fins el 14 de setembre. Esperem que hi trobeu propostes interessants. Més informació clicant a la imatge.

Bon inici de curs a tothom!