22 d’abril de 2014

SANT JORDI 2014

A falta d'unes poques hores perquè comenci la festa dels llibres i les roses, des del Grup d'Animació a la lectura us volem animar al passeig tranquil per carrers i places de tot Catalunya i respirar l'aroma d'aquesta festa tan especial per tots nosaltres.

Per si us perdeu entre tanta gent, llibres i roses, aprofitem per recordar-vos que teniu disponible en aquest mateix bloc la nostra llista de recomanats per aquest Sant Jordi per a totes les edats Llibres recomanats per Sant Jordi 2014 que us poden ajudar a l'hora de triar algun llibre per regalar.

I ja se sap que molta gent surt el dia de Sant Jordi a la cacera d'algun autor que li signi un llibre. És per això que us deixem uns enllaços on podreu consultar els autors que signen per Sant Jordi Índex d'autors que signen per Sant Jordi, i un altre amb els horaris de les diferents llibreries on aquests signaran Horaris escriptors a les llibreries.

I recordar-vos que des de l'Escola Pia duem a terme la campanya solidària de Recicla Cultura, on donar una nova oportunitat a un llibre ajuda a d'altres a aprendre a llegir. Si voleu més informació cliqueu al banner o mireu-vos el vídeo que us adjuntem a continuació. Busqueu el vostre punt de recicla cultura més proper i contribuiu a una bona causa.

I finalment dir-vos que la nostra companya del grup, la Conxita Tarruell, presenta el seu nou llibre (el cinquè ja!) basat en les seves experiències del viatge a la Xina. Ha ampliat coneixements fent entrevistes, contactant amb persones que tenen relació amb aquest país: pel treball, adopcions, viatges o que hi viuen temporades llargues. Ha recopilat testimonis interessants i enriquidors. Ens diu: “Un dels  motius principals  d’escriure aquest llibre és perquè les nenes que han nascut a Xina i viuen a Catalunya, puguin descobrir part de les seves arrels. Més informació a: conxitat.wordpress.com

El dia de Sant Jordi trobareu el llibre del viatge a la Xina:
  • A la parada de l’escola d’escriptura de l’Ateneu Barcelonès, a les Rambles.
  • A  la plaça del Mercat de Sabadell a les parades de les diverses llibreries. L’autora signarà llibres al migdia i a la tarda.

Feliç diada de Sant Jordi a tothom!

6 d’abril de 2014

MÓN LLIBRE 2014

Ja s'apropa el Món Llibre, el què diuen que és el Sant Jordi pels nens i nenes. Tot i que no estem molt d'acord amb aquesta definició, ja que la festa de Sant Jordi ho és per tothom, també ens agrada que es celebrin festivals com aquests.

Així que us recomanem que si el proper cap de setmana us voleu fer una passejada pel centre de Barcelona, us apropeu al CCCB i us submergiu en un gran ambient de llibres, activitats i tallers per a tothom. El món llibre aplega moltes editorials dedicades al llibre infantil i juvenil, les quals presenten les seves novetats de cara a Sant Jordi.

Perquè no us perdeu entre tanta novetat, us convidem a que feu un cop d'ull al nostre llistat trimestral de llibres recomanats que hem tret en motiu de Sant Jordi clicant a la pestanya de Llibres recomanats del trimestre.

Podeu consultar les activitats i la pàgina web del festival a l'enllaç següent: http://monllibre.bcn.cat/. Bona lectura!

3 d’abril de 2014

2 D'ABRIL DIA INTERNACIONAL DEL LLIBRE INFANTIL I JUVENIL

Ahir, dia 2 d'abril, vàrem celebrar el dia internacional del llibre infantil i juvenil. Aquesta festa, que porta organitzant-se periòdicament des de 1967, conmemora el naixement de Hans Christian Andersen, i pretén valorar, difondre i posar de rellevància els bons llibres infantils i juvenils.

Sovint, la literatura infantil i juvenil és considerada una literatura menor, vinculada amb uns processos d'aprenentatge dins d'un context escolar, que no té la rellevància pública que caldria. Res més lluny de la realitat, ja que els que treballem en aquest àmbit sabem que un bon llibre per un nen, pot ser un molt bon llibre per un adult.

És per això que des del grup d'animació a la lectura creiem que aquesta és una tasca importantíssima, i és per això que la nostra raó de fer i el nostre objectiu fonamental es focalitza sobretot en això: DONAR A CONÈIXER BONS LLIBRES PER NENS I JOVES.

Si voleu més informació podeu visitar la pàgina següent, on trobareu la carta oberta que l'escriptora Siobhán Parkinson ha escrit aquest any per conmemorar aquesta festa: www.oepli.org/pag/cas/dia.php