18 de desembre de 2014

PIRÀMIDE DE LA LECTURA

Piràmide dels aliments? No. Piràmide de Maslow? Tampoc. El que ens i molt és la piràmide de la lectura. Bé, les piràmides de la lectura que ens proposen des del Departament d'Ensenyament dins el Pla d'Impuls a la Lectura.

A la web: http://www.xtec.cat/web/projectes/lectura/impulslectura/piramidepodreu trobar els dos pòsters, un per Primària i l’altre per Secundària amb l’objectiu d’oferir al professorat una eina de reflexió sobre algunes activitats que propicien la implicació de l’alumne en la lectura i faciliten l’adquisició de l’hàbit lector. I, també, amb la finalitat d’orientar o reorientar la tasca docent i establir línies de continuïtat amb la família i l’entorn.

S’estan fent les trameses als Serveis Territorials perquè es distribuiran a totes les escoles, instituts i Serveis Educatius de Catalunya. També, les biblioteques públiques les rebran properament. De moment a la web podreu trobar les làmines i dues propostes, una didàctica i l’altra interactiva, en aquesta darrera proposta l’alumnat podrà personalitzar la seva pròpia piràmide.