24 d’octubre de 2014

AQUESTA SETMANA HEM LLEGIT...

De cara a celebrar la Castanyada, us deixem uns quants llibres que ens han agradat aquests últims dies.

Què passaria si t'expliquessin una història i et quedessis atrapat a dins? Us proposem De rondalla, de Francesc Gisbert. Un relat molt original que agradarà a nois i noies de Cicle Superior de Primària.

Dos llibres de gran càrrega crítica i reflexiva per alumnes de l'ESO, ideals per fer una bona taula rodona sobre els valors. El primer, un llibre preciós, un altre dels molts de Jimmy Liao, és aquest Ojalá pudiera formular un deseo, un llibre sobre els desitjos i la felicitat molt ben editat per l'editorial BarbaraFiore. I En una noche de tormenta, un clàssic universal de Yuichi Kimura, on a través d'una cabreta i un llop, ens il·lustra  una bonica paràbola sobre les aparences i els prejudicis.

I tres llibres per segon cicle de l'ESO:

A la porra l'eskola! Una reedició d'un clàssic ple de faltes d'ortografia fetes a propòsit publicat per editorial Viena. Una crítica al món escolar molt lluny del nostre (l'Anglaterra dels anys 50) que generarà debat entre el professorat i l'alumnat sobre el fons i la forma d'aquest llibre.

Caçadors d'enigmes... Ens ha faltat una mica per agradar-nos molt el llibre reeditat de Marie-Aude Murail. Després de Simple, o l'Assassí de la corbata (ambdues novel·les excel·lents), aquesta història (escrita a principis dels 90) no arriba al nivell de les seves millors obres.

L'aventura de Saïd, una història que ben bé podria ser de fets verídics, sobre un noi marroquí que es veu forçat a marxar del seu país per venir a buscar-se la vida i fugir de la pobresa. Un relat cru sobre el greu problema de la immigració tan actual als nostres dies amb els fets de Ceuta i Melilla. Una llança a favor de la descriminalització de la immigració narrat amb moltíssima emoció.